tisdag, februari 05, 2008

Helgen:

Jag har flyttat igen och sitter nu i mitt rum som är ett totalt kaos efter som jag satte igång och möblera om innan jag fått in alla mina kläder i garderoben. Ska trycka in en till säng i mitt rum också, för Hannah kan ju inte sova på soffan.

I fredags var det inflyttningsfest hos Linnea och Fanny. Helt fantastiskt av dem med tanke på att de hade bott i lägenheten i fyra timmar! Men det är en jättefin lägenhet. Jag gick igång direkt och märkte efter ett tag att jag var en aning före alla andra så jag satte igång och dricka vatten en stund för att sedan återuppta det hela.
Självklart var jag en av de sista som lämnade festen i en taxi vid tre tiden.. kanske. Jag åkte med till Floggan och sov hos Karin. Hon måste ha den mest skönaste extra sängen jag sovit i! Jag somnade direkt. fast det hade nog egentligen inte något med sängen att göra!

Runt halv åtta vaknade jag av min tjutande mobil och såg att jag hade fått ett mess av S. "Är tillbaka! Du har inte lust att ses?" och det hade jag ju. Några mess skickade fram och tillbaka senare och fortfarande fulla Julia klev upp på skakiga ben och tog bussen till Hydromacken där han stod och väntade. Eftersom mitt rum var belägrat av andra tog vi sikte mot min fina väns tomma rum. Där stannade vi hela lördagen och gick inte hemåt förrän elva tiden på kvällen.
Nu har han snart träffat hela min umgängeskrets, och jag som hade tänkt att hålla honom hemlig. Ibland blir det inte som man har tänkt sig.
Söndagen bestod bara av att flytta och måla Linas nya rum. Det såg för hemskt ut i början när vi målat lite, men nu så här efter kan jag bara konstatera att resultatet blev fantastiskt!

Vid halv tolv på söndagskvällen drog jag mig hem till S för att sova hos honom. Sex timmar senare hade jag ännu inte somnat eftersom vi låg och snackade och lyssnade på massor av musik. Jag såg hur klockan tickade sig närmare och närmare tills att jag skulle upp för att jobba. Så tillslut blev det mindre än en timmes sömn innan jag tog mig iväg till dagiset. Det blev en jättejobbig dag. Inte nog med att jag var väldigt trött hann jag inte äta så mycket, barnen grät konstant och skrek i mina öron. Som om det inte vore nog råkade en unge ge min näsa ett rejält slag med en fånig plastlåda! Så där satt jag med två gråtande barn i famnen och gjorde mitt bästa för att inte stämma in i deras hysteriska gråt! Resterande timmar på jobbet gick jag efter det runt med en ihärdig huvudvärk. Då var jag inte så nöjd över att jag inte hade sovit. Jag ville bara hem. Nu är jag hemma och vill bara ut!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar