tisdag, februari 19, 2008

Fantastiska vänner, fantastisk lunch!

Jag har tillfrisknat nu! Befinner mig inte längre själv inom låsta dörrar, för nu kan jag bete mig bland människor igen. Jag snäser, suckar och morrar inte åt mina vänner längre. Tror att det var lördagen som gjorde det. Att jag stannade hemma istället för att gå på vad de kallar "Den största festen i Uppsala i år". Nä, jag hasade mig ner till Folkes istället och hyrde en film som jag redan sett ett flertal gånger, bara för att jag behövde något som jag redan hade sett. Inga överraskningar till mitt då sjuka sinne.

På söndagen studsade jag ur sängen bara för att finna att det nu var Hannah som mådde kasst! jag kom på den utomordentliga idén att vi skulle bjuda på en god söndagslunch. Linnea, Fanny och Johanna var inbjudna och Hannah, Lina och jag stod för käket.
Jag bakade grahamsbullar, Hannah gjorde en delikat soppa och Lina gjorde den godaste morotstårtan vi någonsin hade ätit. Det var otroligt trevligt. Även om det som var mest uppskattat var lyxvaran osten! Vi hade inte behövt bjuda på något annat eftersom alla blev som galna så fort som vi ställde fram osten. Hela osten som vi hade köpt till de nybakade brödet tog slut samma dag. Hehe.

Nästa söndag blir det lunch igen. Men då hos lina. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar