fredag, december 15, 2006

Gå raaaakt Julia!

"Nej, jag ska inte gå ut i veckan för att jag måste vara friskt till på fredag!" BULLSHIT! Men ja Julia, du försökte iallafall...
I onsdags drog jag ner till Hijazz där Hannah, Linnea, Lisa och Hanna skulle sjunga några julsånger. Det var så vackert. Anja och jag satt och nästan fick tårar i ögonen och talade sedan om att vi kanske borde försöka sjunga. Ta några lektioner. Vi är kanske inte så hopplösa som vi tror. Kanske.
Efter uppträdandet så fick de begåvade flickorna mat och öl. Jag snikade öl. De beställde mer öl, och jag snikade lite till. Gruppen splittrades och Hannah och jag bestämde oss för att gå ut och fortsätta dricka öl. Vi hamnade på ett ställe där gratisdrickandet fortsatte med stormsteg. Öl på öl på öl på öl. Det tackar vi för! Stället stängde och vi fortsatte vår färd genom natten. Snerkan hade 04 så vi drog dit. Det var ju bara det att efter som jag inte hade tänkt att gå ut så var jag ganska soft klädd. Det vill säga: kjol, tjocka leggins, en enkel svart tröja och... tjocksockar. På snerkans gask var det kostym som gällde. Haha. Låt mig säga som så att Hannah och (mest) jag stack ut från mängden. Det gjorde inte så mycket. vi beställde mer öl så var det problemet löst.
Jag ramlade hem vid 04.30 tiden, efter att ha gått hem. Under hela promenaden tänkte fulla lilla Julia: "Gå rakt Julia! RAAAAAKT! Tänk nyktert! Gå INTE in i staketet... AJ! Fan! Jävla staket! Men gå rakt nu Julia. Gå på linjen där! Gå Raaakt! Jävla linje! Strunta i linjen. Ta tag i staketet kanske? Dum idé. Nåväl. Snart hemma. Gå fort och rakt. Men va faaan Julia.. RAAAAAAAAKT!" Min tillfriskning avbröts lite. Men det var det värt.

Bästa citatet under kvällen var lilla Anja:
"Nä, nu ska jag gå på toooa! Haha, hörde du? Tooooa!? Jag har varit för mycket med dig julia. haha: tooooa!" Nåväl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha... du hade ungefär samma dialog med dig själv, som när jag gick hem i fredags...gå rakt Lisa, kliv upp nu här kan du inte sitta, kom igen nu det är inte långt kvar, och går rakt...hahaha

Oh Julie. sa...

hahahaha, ja, dessa vackra monologer :) Vad vore man utan dem?

 
Allmänt bloggar