söndag, december 10, 2006

Citat:

Jag har en liten svart bok där jag skriver ner låttips, tankar, låttexter, dikter och citat. Citaten är av kända och mindre kända. Det kan vara saker som folk sagt som gjorde mig glad. Det är även saker som bara är så sköna. Tänkte nu dela med mig av några. Gillar ni dem inte, så är det okej. De gör mig glada:

"Om folk reagerar så är jag ju faktiskt feminist!" - Carro ang. att hon hade glömt att raka sig under armarna när hon skulle till jobbet.

"Men gud va dåligt, eller, hade DU kommit på det? Då var det ju faktiskt bra, haha!" - Mos ang. mina egna ordspråk.

"Piff paff puff Daddy, eller va nu han heter!?" - Mos som försöker komma på vad (då kallad) Puff Daddy hette.

"Ja, alla se lika glad ut som hon i den gröna halsduken!" - ropade en sångare i ett band ut när jag var på deras spelning. Jag var tjejen i den gröna halsduken. Jag snackade med honom efter spelningen. Jag gillade deras låtar, han gillade att jag såg så glad ut.

"Hoppas de orkar med dig! Men du lever ju på din charm" - Sanna F ang. att jag skulle bo som inneboende.

"Jag lär mig mer på Oprah!" - Elin som lessnat på en föreläsning.

"ja men du verkar ju vara lite sådär...
varnar man dig för något så ska su rusa på det"
- Beskrivning av mig.

"nehej, du kommer aldrig bli vuxen, sådär med parmiddagar och ett duktigt liv med villavovvevolvo"..."du kommer sätta dig i en bil med schysst musik dunkande och köra runt i världen och leva livet. I can see it!" - Sanna F åter igen. Den flickan får til det ibland.

"Det är en av anledningarna till att du är så himla rolig. Du överraskar mig ta mig sjutton jämt..." - Elin om att jag ser på Våra Bästa År ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nice =0)
jag borde också ha en såndär svart bok. man glömmer så fort vad folk säger om en. det borde definitivt skrivas ner!

Anonym sa...

piff paff puff Daddy eller vad han nu heter... haha, den hade jag glömt bort... när sa jag så??
hehe

Oh Julie. sa...

Haha, det har jag glömt! :)

 
Allmänt bloggar