torsdag, december 07, 2006

De två vännerna och den lilla grisen

Ena stunden snackar jag om att jag ska till Norge. Sedan Tyskland. Eller varför inte England? Mycket snack men inget har ju hänt än. Jag är kvar i Uppsala och jag trivs ju här. Grejen är att jag är så rädd för att jag just trivs så bra. Jag är rädd att jag kommer att fastna i Uppsala resten av mitt liv. Eller ja, där tog jag i lite kanske. Men jag är rädd att jag missar massa genom att vara kvar. Man blir så trygg av att stanna kvar att man inte drar sig därifrån. Jag är så fånig som håller på så här. Uppsala finns kvar om jag vill iväg efter sommaren. Ja, för under våren måste jag ju vara kvar. Uppsala är som bäst då. Sedan gör det inget om man trivs på ett ställe och stannar till där något år. Faktiskt.

Julfesten närmar sig. Jag var och handlade massa julsaker till korridoren idag. Ska dokumentera det och lägga up bilder så ni får se vår fina korridor. Det är ju bara det.. att när gräsmattorna är gröna utanför fönstret blir det lite svårt att skapa stämning. Det är väl bara att göra så gott det går. Nu ska jag bege mig hem till korridoren och laga lite mat så att jag inte slocknar efter en öl sen ikväll. Hey hoo alla brats på sthlms, ikväll kommer vi!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar