söndag, oktober 12, 2008

Hellre bostadslös än att jag betalar deras semester!

Det är kanske inte många som har undgått nyheten att jag är bostadslös och varit det ett tag nu.

(Nu talar vi inte bostadslös som i att jag sitter på storgatan och tigger slantar för att sedan få sova under några väl funna kartonger. Jag är lite som Snusmumriken som kör sitt eviga vandrande. Jag sover hos vänner. Cricke kallade mig för en fästing, något jag tyckte var förfärligt elakt och nu förnekar han att han någonsin kallat mig det.)

Jag letar alltså efter lägenheter. Mängder av dem. Fast ändå inte då jag är rätt kräsen med var jag vill bo. De lägenheter jag söker i Uppsala ska vara ganska centrala. I alla fall samma avstånd från stan som Rackarberget är. Så chansen att jag skulle bosätta mig i Stenhagen (igen) eller liknande är lika med noll. I Göteborg är jag också ganska kräsen, men inte alls i samma utsträckning.

Imorse hade jag fått ett mail angående en av lägenhetsannonserna som jag hade svarat på. För det första var hela mailet jävligt snorkigt och stank översittare om det, men droppen var ändå:

"Efter de första 6 månader om allt är som det ska så finns det möjligheter till att hyran sänks."

Herregud! Då undrar man ju bara hur mycket de har lagt på hyran egentligen? Hur mycket finns det att dra av för dem? Kommer de sitta på Mallis och surpla paraplydrinkar för alla extra pengar som någon stackars människa betalar till dem i hyra?! Jävla idioter! Hoppas de inte får någon hyresgäst innan de sänkt hyran några tusen.

Jag blir så trött!

 
Allmänt bloggar