onsdag, oktober 22, 2008

Det är mest jag oh grabbarna i Kings Of Leon på dagarna

Det lustiga med att jobba till sjöss är ju att man kan få vara ledig lite längre perioder. Jag är i en sån period nu. Gick av båten i måndags och går på igen på söndag. Woo! Ledighet! Fan va skönt! Eller? Hur jävla roligt tror ni att jag har det då jag inte har en krona att roa mig för? Det värsta är att det redan är minus på mitt konto utan att jag har en aning om hur det blev så. Annars är det ju min backup. Jag vill nämligen minnas att jag hade 40 kronor kvar på mitt konto, och att jag skulle handla för 39 kronor och sedan övertrassera (övrtrakasera) mitt konto på en hundring. Men när det väl skulle ske så gick det inte, då var de sista korvörena redan veck. Ingen aning om var de tog vägen.
Varje dag ringer jag och kollar mitt saldo för att höra om jag möjligen ligger på plus igen, men kärringen i luren påpekar att ständigt att jag fortfarande ligger minus. Jag har inte råd att köpa mat ens. Så jag får leva på Cricke som den fästing han sa att jag var för någon vecka sedan. Han får tillbaka allt på fredag. Men fredag är så långt borta!

But hey, jag har ju hur mycket som helst att göra fast jag är så prutt-pank. Först är det ju 'Days Of Our Lilfe' sen är det ju 'Top Model 6' och massa andra crap-serier emellan

Men som min mamma brukar säga så ska man inte ha det så roligt hela tiden. Jag kanske behöver gå runt här i Crickes lägenhet och fisa för mig själv bara för att ladda upp inför fredagen då det inte bara blir till att sätta sprätt pengarna på diverse strunt saker utan även utgång med självaste Cricke. Untz! Untz! Untz!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar