söndag, oktober 12, 2008

Annat var det på min tid...

Jag har ju jobbat här så pass länge och kommit mig upp, så nu är jag en av dem som har kontakter här på båten. Igår nyttjade jag en av mina kontakter och fick låna en dvd-spelare att ta med ner till min hytt. Vilken vardagslyx. Där låg jag och käkade godis (såklart! Mens! Wtf!) och såg på flera avsnitt av 'Six Feet Under'. En av de bästa serier någonsin!

Men.

Sen, när jag hade tittat klart så slog jag över till de vanliga kanalerna så att jag skulle ha något strunt att titta på när jag bytte om och borstade tänderna. Och gissa om jag fick något strunt att titta på! Det var nämligen den nya gräsliga versionen av 'Snacka Om Nyheter' med fruktansvärda Kajsa Ingemarsson. Jag vill minnas att jag gillade den tidigare 'Snacka Om Nyheter' då det var Stellan Sundahl som var programledare. Men nu... Nu är det bara en otroligt dålig light-version av blandningen mellan 'Parlamentet' och 'Extra Extra'. Och vad gör Ingemarsson där? Hon är ju inte rolig någonstans!

(Henne gillar vi förresten även inte sedan den dagen hon klev in i en butik där min kompis jobbade och jag var och hälsade på. Fröken Ingemarsson hade nämligen väldiga attitydproblem och var väldigt snorkig och massivt otrevlig. Som sagt, inte rolig någonstans!)

Så, jag kommer aldrig i hela mitt liv kolla på det där programmet igen! Hur kan någon kanal någonsin låtit sig luras att sända det?!

Ja, jag är i chock!!

2 kommentarer:

emilie johansson sa...

haha, gillar din tagg som "jag blir så trött". jag läste någonstans att hon egentligen var utbildad säpoagent (eller något liknande), kan det stämma tror du

Oh Julie. sa...

Äh! Det kan aldlrig stämma! Eller det stela asiktsuttrycket kanske kommer därifrån. Fast det finns ju många andra som är stela i ansiktet och kan tex inte le (som hon!!!!) men de har ju inte varit utbildade säpo-agenter.. De har bara sprutat in lite för mycket. Hon kanske har sprutat in massa botox i huvudet!

 
Allmänt bloggar