torsdag, oktober 09, 2008

De va då ett jävla tjat!

Ett tjat på att jag ska skriva något. Jag kan inte förstå varför då denna blogg är blott en fis.

Men visst:

Jag sitter nu för andra timmen och söker mig igenom varje tänkbar sida där jag tidigare gånger lyckats att hitta biljetter till hyggliga priser, men i dag finns inget. Befinner mig hemma hos mamma och imorgon klockan fyra börjar jag att jobba. Hade jag börjat klockan fem så hade jag haft en biljett för 400 kr mindre. Men så är alltså inte fallet. Saken hör ju till att jag inte ens HAR 400 kronor! Jag börjar få lite panik nu eftersm biljetterna verkar försvinna väldigt snabbt och jag har inte komit på någon lösning. Jag har redan hunnit brista igråt en gång och det blir nog några fler gånger innan kvällen är slut.

Jag har fått två erbjudande om "lägenheter". Det är mer två olika rum på 17 kvm med en liten hyra på 1607 kr i månaden. Men vad sägs om detta som står med:

"Detta rum kan passa dig som är väg att flytta hemifrån! Enkelrum utan dusch som är utrustat med kylskåp och kokplatta (ingen diskbänk). Toalett med WC och handfat. Duschmöjlighet finns i området."

"Duschmöjlighet finns i området" - Vad menas med det egentligen? Det finns en sunkig liten dusch 500 meter bort i källaren i ett annat hus? I Eriksberg ligger det också, inte nära någon av mina vänner och ingen kommer orka sig att ta sig bort till mig. Prutt.

Hur ska jag göra?

Med allt?

Biljett?

Bostad?

De?

I Uppsala? Eller Göteborg?

Dags för att gråta lite igen då kanske!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar