fredag, juli 18, 2008

Familjens nattliga utflykt.

I onsdags var Linnea och jag Sam och Frodo igen.

"I can't carry the ring, but I can carry you Mr Frodo"

Sa Linnea och jag hoppade upp på hennes rygg. Hon vacklade några steg innan vi båda föll tillmarken. Hon skrapade näsan och jag fick en bula och blåmärke på mitt högra knä.

Det blev lite mer än bara några öl i parken som vi hade tänkt först. Det blev visserligen några öl i parken, men vi drog oss ganska snart tillbaka till vårat kök där det blev vårat nya favoritspel "Crazy Tärning". En lek som innehåller likörer, sprit, öl och vin. En lek som kan göra vem som helst lite vinglig om fötterna. Och det blev vi. Mer än vad vi trodde.
Och låt mig berätta en liten incident då en av Familjemedlemmarna, som annars även går under namnet "Prutten", blev nekad till vad hon själv kallade: "the lowest place in Uppsala".

Och ja.

Mr Frodo blev lite besviken på Sam som tydligen inte kunde stå vid sitt ord och bära Mr Frodo. Frodo blev ju bara buren några fjuttiga steg!

Hur hade det sett ut som film?

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar