söndag, juli 27, 2008

En kulen natt natt natt, min båt jag styrde...

Har jag sagt att jag älskar mitt jobb? Om inte så säger jag det nu!

Jag älskar mitt jobb!

Denna resa har jag jobbat med något som kallas "rottjänst" som innebär att jag är stationerad vid Informationen där jag hjälper dem med vad som kan tänka sig att behövas. Behöver de inte min hjälp där så minglar jag omkring på båten och hjälper andra. Saken blir inte sämre av att jag får känna mig viktig då jag få gå omkring med en telefon i skärpet så att Informationen kan få tag i mig när de behöver min hjälp. Det är hur roligt som helst. Jag får chans att hinna snacka med gästerna också, istället för att bara stressa förbi dem. Roligt att kunna få ta eget ansvar och initiativ

På kvällarna slutar jag klockan tio och kan ägna några timmar åt kortspel eller andra aktiviteter med de andra otroligt härliga medarbetarna. För att lyxa till det kan man antingen njuta av den ibland goda nattmaten (igår var det färska räkor och ikväll är det glass) eller så kan man göra något eget. För någon dag sedan gjorde jag en lyxig fruktsallad som vi mummsade i oss.

På dagarna är jag ledig mellan ett till fem, vilket ger mig en bra chans att strosa omkring i Kiel eller Göteborg. Fast idag ska jag träna i det fräscha gymmet och sedan avnjuta en sallad och en bra bok på Sundeck. Bättra på brännan lite medan jag förtjust njuter av den vackra utsikten.

Hade ett samtal med min chef igår, ett samtal som hon skulle ha med alla som var nya för sommaren. Hon frågade mig hur allt gick och hur jag trivdes och jag svarade att det bara blev bättre och bättre. Så tog hon upp min första resa som skulle kunna beskriva som "ett rent helvete", och hon sa att hon blev arg bara hon tänkte på hur de hade varit emot mig. Sedan berömde hon mig massor bara för att jag kom tillbaka resan efter.. trots att jag hade haft det så otroligt tufft!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar