lördag, juli 12, 2008

Det är blod överallt!!

Det här är ett väldigt roligt jobb jag har. Jag får chans att träffa massor av nya människor, testa nya saker och se världen. Nåja, i alla fall Kiel.

Men.

Det är helt klart ett farligt jobb. Och nu talar jag inte om det faktum att man väldigt lätt blir sjuk när man är ombord då luften mest bara går runt runt. Jag talar om att det på många sätt är en utsatt miljö.

Förra "vakten" blev det ett stort slagsmål och det var flera av de som jobbade ombord som åkte på en hel del stryk. Och igår, gjorde en kompis sig riktigt riktigt illa!

Hon hade gått upp för att ta bort vatten som av någon konstig anledning fanns på golvet vid en av de tunga branddörrarna som alltid står öppna för att underlätta för gästerna att ta sig fram mellan hyttkorridorerna
Vi tror nu att det gick till som så att vår fina lilla vän skulle ta bort vattnet men halkade och råkade "få med sig" en av de otroligt tunga dörrarna.. och tyvärr fanns hennes fingertoppar emellan Nu befinner hons sig ensam på ett sjukhus i Tyskland. Vi var många som var upprörda att de hade skickat iväg henne ensam med helikoptern som hade kommit för att hämta henne. Hade det varit jag, hade jag varit helt förstörd! Ensam, skadad i ett land där man inte kan språket så bra. Utan familj. Utan vänner. Fy fan!

En annan tjej och jag fick gå upp för att städa undan där hon hade gjort sig illa. Blod på golvet och blod mellan dörrarna efter hennes fingrar. Inte alls en trevlig syn!
Det var väldigt svårt att fortsätta att ta emot gäster med ett leende när vi bara hade vår vän i tankarna. Jag hoppas verkligen att det går bra för henne. Stackars lilla vän som är ensam och skadad i ett näst intill främmande land!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar