tisdag, juni 17, 2008

Wax on, wax off.

Igår när jag hade gått av båten gick jag och träffade Kattis. Vi satt på en uteservering med en kanna isté och försökte vara sommriga, vilket var lite svårt då varje gång solen gick i moln blev det iskallt. Vi beslöt oss istället för att gå och köpa saker till tacos som Cricke hade önskat sig till middag.
Det blev så klart gott, och vi alla åt för mycket vilket vi alltid gör när det är tacos. Det känns som att jag kan stå mig i dagar fortfarande, fast ge mig några timmar på tåget och jag kommer inte säga samma sak då.

När Kattis hade gått hm för att sova tog Cricke och jag tag i mina ben som skulle vaxas. Mitt i all vaxning kom jag på att vi skulle göra en gemensam spellista (eftersom våra musiksmaker inte alltid går så bra ihop så beslutade vi oss för att välja lika många låtar var.) Medan jag sysselsatt mig med det så gjorde Cricke iordning en varsin isfruktdrink som han är så beroende av just nu.
Vi fortsatte med vaxningen medan vi sörplade på vora goda sommriga fruktdrinkar. Så kom jag med det strålande förslaget att vi kunde ju alltid hälla i lite av min vodka jag hade med mig. Sagt och gjort. Efter lite mer sörplande kom jag med en ännu bättre idé att vi kunde ju testa att hälla i av den 60%-iga jordgubbs..vodka..liknande flaska som jag också hade med mig från Tyskland. Resultatet av det är att jag kan säga att det kommer att bli en mycket bra midsommar med de flaskorna!

Nu är Cricke på jobbet, hoppas att det går bra för honom där! Och här sitter jag och fördriver tiden medan jag väntar på att åka till tåget. På mitt ben finns nu två sår efter att jag igår beslöt mig för att vaxa lite själv medan Cricke var på toaletten. Nu i efterhand kan jag tycka att jag kanske skulle helt ha överlåtit det till mannen i huset! Aj!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar