onsdag, juni 18, 2008

Do you want to be the big spoon or the little spoon?

Kvällen och natten igår blev som en repris från sommaren 2006 för Hannahs och min del. Jag tror att det kanske är så att varannan sommar ska vara så. I love it!

Det blev en Hannah och Julia kväll igår då alla andra bangade på utgång. Det gjorde inte så mycket för vi kunde gott underhålla varandra. Vi tog av mitt nu enorma barskåp, så det blev skumpa, sprit och olika goda likörer. Glada i hågen drog vi oss sedan till ett ganska folkfyllt Snerkan där vi direkt gick fram till baren och beställde oss en varsin sommrig drink av världens roligaste bartender. Han är nu våran nya favorit och vi kommer inte att låta någon annan ta våra beställningar än han. Sedan minglade vi runt lite och snackade sedan med "Hannahs" vakt. Så från och med nu kanske han kommer att komma ihåg mig också.. det är ju annars så att ALLA vakter alltid kommer ihåg Hannah medan jag är helt ny för dem gång på gång, trots att jag alltid är i Hannahs sällskap. Ja, förutom vakterna på Orange som tydligen har frågat efter mig två gånger då Hannah har gått dit nu utan mig. Bara för att jag kanske möjligen var lite överförfriskad en gång och inte ens hann fram till dörren in innan de sa åt oss att vi inte fick komma in. Att vi sedan försökte en halvtimme senare gör nog att jag fastnade i deras minne. För orsaken till att vi inte fick komma in var just jag. För då efter det andra nekandet vinglade jag mig hem medan då Hannah och Johanna kom in utan problem. Hmpf.

Hur som helst. Igår efter minglandet och ett besök på de äckliga bajamajorna så gick vi åter till vår bartender och beställde en ännu godare sommardrink som han trixade fram åt oss. Bland de andra törstiga studenterna fann vi då fyra killar, var av en av dem var klädd som tomtefar. Det visade sig att de killarna var hur roliga som helst och vi fick den stora äran att sitta och hänga med dem. En av dem envisades med att knäppa mängder med bilder som jag nog lyckades att undvika rätt bra, medan Hannah däremot nog finns på hälften av de bilderna!
Sedan blev det massa dans på Snerkans otroligt dåliga dansgolv. Jag har ju en ovana att vägra dansa till musik som jag inte finner bra, och låt mig säga att det var mycket av det där. Men för att inte dra ner stämningen så dansade jag glatt på med våra nyfunna vänner. Då snerkan
stängde var ju efterfest som var på tapetten. Självklart hos mig då. En av killarna försvann, jag gick iväg igenom hela Uppsala för att finna en öppen affär som vi kunde köpa cigg medan Hannah vallade hem de två andra killarna och Theo som hade dykt upp.

När killen som jag var ute med på ciggjakt med och jag äntligen kom till vårat kök så var Hannah, tomtefar och de andra i fullgång med att släcka deras törst med vin och lite likörer. Hannah och jag tog och möblerade om på rutin som vi alltid gör då efterfest vankas. Öppnade fönstret så att man kunde sitta där och röka istället för att behöva gå ner. Så blev det några snäpp värre fylla, massa hångel, allsång, jag blev kallad mystisk, jag blev tagen för att vara gay och kär i Hannah, en däckad tomtefar i min säng, diskussioner samt nästan sex på en av köksbänkarna. Till slut gav Theo och killen som jag hade varit på ciggjakt med upp, men innan de gick så fick han skriva upp sitt nummer eftersom jag tyckte att han var så rolig och tänkte att man kunde ju hänga mer med honom/dem i sommar. Han var lite besviken då han hade räknat med att han skulle få ha sex med antingen Hannah eller mig. Jag sa att han kunde ta Hannah, fast att det var bäst att inte ha sex för då går det en aning lättare att umgås igen. Han höll med.
Så tomtfar och den sista killen fick ligga och skeda i soffan medan jag hade Hannah i min lilla 90´s säng.

Det var hysteriskt roligt att det blev lite burleska lekar i vårat gamla kök igen! Jag kände mig stolt som hade tackat nej till fyllesex som tenderar att vara rätt kasst. För det är detta som är Planen. Planen som Linnea och jag kom på för några månader sedan. Den går ut gå att gå ut och sedan efterfesta med stora killgäng men utan att någon gör något med dem. För då går det som sagt lättare att ses igen. Så vi har planer på att bli kompisar eller i alla fall bekanta med massa killar denna sommar, för att sedan ta dem och göra dem till våra. Moahahaha!

Idag låg jag och sov på fina Freddys soffa och nu är jag hos Lina och ska käka middag med henne och Isabelle. Trevligt värre. Hehe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken härlig kväll!
Jag är ledsen att jag inte kunde dyka upp (men ni hade ju onekligen kul ändå!). Försöker få klart Norrlands nations recceguide om ef termiddagarna, jag blir tokig. Äter till och med regelbunden middag på Orvars numera! Men nästa fredag är sista dagen på jobbet, sen ska jag festa resten av sommaren. Och gå på sjukt många efterfester. ;)

Anonym sa...

jullan! god damn it! du kan ju inte reaveala masterplanen heller...

Oh Julie. sa...

ida: tja, vi kan ta en ny omgång när jag är ledig nästa gång!

Linnea: Hmm.. Det var kanske inte så smart nej.. :/

 
Allmänt bloggar