onsdag, juni 18, 2008

Sometimes you don't know you've crossed a line until you're already on the other side.


Filmtips: Feast of Love
Har just sett den filmen och sitter med röda ögon. Självklart grät jag lite på slutet. Känslig som jag är. Det är en jättefin film som handlar några vänner och deras kärlek. Morgan Freeman är som alltid bra då han spelar en visare äldre snäll gubbe, något som jag hoppas att han är i riktiga livet också.
Mitt favorit par i filmen var Chloé och Oscar som blev så förälskade i varandra första gången de såg varandra. De visste att de var de enda för varandra. Vi visste att de var de rätta för varandra.
Jag kommer att se den fler gånger. Den var så fin. Den kommer nog stanna kvar ett tag hos mig.
Harry Stevenson: God is either dead, or he despises us.
Bradley Thomas: You don't really believe that.
Harry Stevenson: Maybe. I saw the most remarkable thing just now. I wandered into the stadium, I thought I was alone... but down on the 50 yard line there was a couple. They were making love. I watched for longer then I should have. I was envious... and then I felt sorry for them. There's so much they don't know; heartbreak they can't even imagine.
Bradley Thomas: [sighs] Well, even if they knew, it wouldn't change anything.
Harry Stevenson: How so?
Bradley Thomas: Chloe knew what was going to happen to Oscar.
Harry Stevenson: She knew?
Bradley Thomas: She did. She went to some psychic lady, predicted the whole thing.
Harry Stevenson: She believe her?
Bradley Thomas: Yes, Harry, she did. She didn't run away, she didn't crawl into a hole. She found them a house. She threw away her birth control and married him. God doesn't hate us, Harry. If he did, he wouldn't have made our hearts so brave.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar