onsdag, juni 11, 2008

Julia goes India

Man skulle kunna tro att jag nu befinner mig på en annan båt med en annan besättning och chefer. Denna resa har varit helt fantastiskt roligt och allt går jättebra. De chefer som tidigare skrek på mig tills jag var nära gråten ler nu mot mig och klappar mig på axeln och berömmer mig. De låter mig ta hand om en ny tjej, och är som de var mot mig mot henne. Jag antar att det bara är att acceptera att det är en fas som man som ny ska behöva ta sig igenom. Eftersom de var på mig om allt möjligt så har jag lärt mig. Jag är alltid på g och är mycket mer effektiv nu än förra resan. Så det känns väldigt väldigt bra.

Jag ska nog följa min moders råd om att redigera om vissa inlägg sedan tidigare där jag valde att kalla mina chefer för vissa.. opassande saker. Om inte annat för att de SKULLE kunna hitta de inläggen. Som mamma påpekade.

Sedan behöver jag aldrig mera fundera ut ett alias om jag skulle hamna i onåd. Så som Karen (i Will&Grace) har sitt alias "Anastasia Beaverhausen", som kommer då jag kunna gå under "India Odmark". Ja, för så heter jag nu tydligen hos de som tvättar våra uniformer i Tyskland. Hur de fick "Julia" till "India" vet jag inte, men jag gillar det. Är det någon som tvivlar, så står det nu mitt nya alias i ALLA mina uniformskläder. Så för att inte släppa Will&Grace helt så väljer jag att citera Jack:

"So let me get this homo?"

Men jo. India. Sweet.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar