fredag, december 21, 2007

Jul jul numera strålande jul (...med ljusslingan i fönstret)

Åker du hem över julen för att få julefrid? Packa väskan och dra hem för att komma hem till en julidyll? Ligga och fisa på hälarna hela dagarna?

Kul för dig. VI lever inte i samma värld.

Jag har tagit en paus nu medan mamma är och jobbar. Mycket väl förtjänt tycker jag då jag slitit som ett djur med julstädningen i två dagar nu. Här sattes man i arbete direkt när man kom hem. Men bor man i ett trevåningshus med över 17 rum så gäller det av alla i familjen att jobba på hårt. Nu skiner de rummen jag städat, och jag är svettig och dan. Slet just med att få upp en ljusslinga i hallen. Det kanske inte är så svårt tänker du, nähäne, men om jag då berättar att det är närmare tre meter från golv till tak och jag är max en 1,70 lång.. så kanske ni inser mitt problem om min vision var att hänga ljusslingan i fönstret. Men en pianopall och en mycket längre lillasyster hjälpte mig att fixa biffen!

Om två timmar kommer det närmare 20 gäster till den årliga julfesten som hålls här hemma. Just nu känner jag mer för att få ta en varm lång dusch (går inte eftersom varmvattnet lätt tar slut) och sedan lägga mig och vila i några i timmar (vilket som ni nog förstår inte heller går!).

Imorgon blir det lugnare. In till stan en snabbis för att handla de sista julklapparna och sedan ska det bli godistillverkning här! Nu måste jag dock sluta, för jag tycker att jag hör mamma i hallen. Ni kan själva tänka er vad som skulle hända om hon fann mig vid datorn!

Hehe.

1 kommentar:

Ester sa...

=) Hehe, lite bloggande är alltid tillåtet.

Du får gärna komma in på min blogg och tycka till lite om vad jag ska skriva. (http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1093268) God jul!

 
Allmänt bloggar