måndag, december 24, 2007

God Jul!

Julaftons morgon.

Här sitter jag med uppsvällda ögonlock. Jag ser ut som ett mongo. Det var ju rätt väntat med tanke på hur hejdlöst jag grät efter att ha sett The Fountain igår.

Kan man gråta utan en klump i halsen?

När jag väl hade börja gråta så kunde jag inte sluta. Det gick inte. Familjen flydde ut från tv-rummet där jag låg i soffan och hulkade. Jag ver egentligen inte speciellt ledsen eller så, men det var så otroligt länge sedan jag grät så där på riktigt, så jag som passade på då. Jag kan inte minnas senast jag verkligen grät så där okontrollerbart, så det kändes jätteskönt att äntligen få göra det. Ja, och priset jag fick betala för det är att jag är rejällt uppsvälld kring mina ögon. Så här såg jag ut i mina ungdomsdagar då jag såg Armagedon om och om igen!

Men julafton nu då. Här är familjen som de senaste åren inte haaft någon gran eftersom det är barnens uppgift att hämta in en.. och barnen ifråga har varit för lat. Men denna jul kom ju jag hem med uppgift att fixa en finfin jul, så denna jul har vi inte en gran, utan TVÅ! Den "lilla" granen som Sanna hittade till andra våningen måste jag ju erkänna är bra mycket finare än min! Men jag hade inte tänkt att traska omkring i skogen i två timmar (som min vän Carro hade fått gjort) i jakt på den perfekta granen, så jag nöjde mig med en halvdan. INGEN har sagt att granen är fin. Inte ens när den blev smyckad, men det gör inget. Jag gillar den!

Under "min" gran i rummet intill mig nu ligger högar av julklappar, fast vi alla i familjen hade kommit överrens om "att i år köper vi INGA julklappar åt varandra!" Så tokigt det kan bli ni vet.

Bara så att ni vet så är det mitt namn som står på de största klapparna!

Undrar ni vad som finns i?

Tja, vad tros om målardukar, redan uppspända! Niiiice!

God Jul på er!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag börjar ofta gråta när jag ser på filmer, men jag tycker det är en härlig känsla. Min mamma brukar sova, min syrra skratta för det är så pinsamt och min pappa brukar också skvätta en tår, hehe.

Låter som en mysig jul! Det är skönt att inte sätta julklapparna i sånt stor centrum, brukar bara leda till besvikelser ;)

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

 
Allmänt bloggar