söndag, juni 25, 2006

Midsommar med Östen med resten


Vilken midsommarfest.. vilken midsommarfest!

Hela min kropp är öm, och varje gest jag gör orsakar smärta. Det var först för några timmar sedan som jag kom på hur blåmärkena på mina knän uppstått: Ramlar-leken. Jamen, ni vet den! Då man spelar Håkan Hellströms låt 'Ramlar' och alla springer runt runt. Sedan då vår käre Håkan sjunger ramlar så ramlar alla deltagare. Håkan sjunger ramlar 21 gånger. Att ramla 21 gånger ger blåmärken! Sedan resen av kroppen då? Från mina örsnibbar och hela vägen ner? Det vill vi inte ens tänka på vad jag gjorde för att bli så här öm. Men kul var det på vägen.

Festen innehöll allt som en lyckad fest ska innehålla! Ta de två killarna som släpade fram ett badkar och sedan fyllde det med vatten och låg där i och spelade gitarr! Eller när de sedan släpade ner karet till forsen för de tänkta använda den som båt. Den sjunk. Va konstigt. Men roligast av allt var nog rummet där Östen med restens skiva spelades om och om igen.

Detta var nog den bästa midsommaren ever. Det är Uppsala som gör det. Här blir allt så lyckat!

Kom just hem efter lite lounge ute. Hannah, Staffan och jag gick på bio: Da Vinci Koden. När det var en timme kvar ville Hannah gå. Hon sa att vi kunde gå ut och dricka öl. Gärna det! Särskilt då filmen var så pass kass som alla sa att den skulle vara. Tyvärr trodde jag dock att jag skulle börja jobba 7.30 imorgon bitti. När jag kom hem såg jag att jag börjar 21.30. BIG MISSTAKE! Det blev en alldeles för tidig hemgång ikväll m a o.


Kul var även att Sebbe kom på besök. Att han fick se "norrland"... De där skåningarna/stockholmarna vet så lite :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bästa med Norrland är rastplatsen i Markaryd...

 
Allmänt bloggar