söndag, september 23, 2007

This Picture

Jag hade tänkt nämna något om att jag är en sån hejare på att lägga upp bilder på min blogg. Enklare att visa vad som händer i mitt liv med bilder än att sätta sig ner och få ur sig rätt ord ibland. Hade tänkt skriva att jag skulle försöka att lägga upp mindre bilder och mer text, men nu har jag ändrat mig!

Har just suttit och kollat igenom bloggar av gamla vänner/bekanta/ytligt bekanta/kompisars-kompisars/folk andra jag bara känner igen för de någon gång rört sig i samma gäng som jag. Det som slog mig då var att deras bloggar var så otroligt tråkiga. Det var såklart stora skillnader mellan skriftspråket mellan de olika bloggarna, vissa skriver otroligt dåligt, medan andra skriver bra visserligen.. men deras historier är sjukttråkiga. Har sagt det förut och säger det igen; jag säger inte att denna gråa blogga är något att hänga i granen just nu. Men förhoppningsvis kommer jag igång med skrivandet igen. Men här finns det några pärlor, historier som är riktigt roliga, men framförallt: här finns det bilder!
Det genensamma för alla bloggar jag kollade/läste igenom var att där var det riktig avsaknad av bilder. Ibland bara på sin höjd en bild på personen i fråga. En profilbild. Sedan stopp. Inget mer. Bloggar utan bilder ÄR tråkiga. Känns inte alls lika personliga. På denna blogg bjudes det på sunkbilder, toabilder, kollage, nostalgi, ögongodis, guide för olika personligheter som alltid dyker upp på fester, sjukhusbilder, pulkåkning, och bara festbilder och vanlig bilder. Även höstbilder (se nedan.)


Alltså, ingen ursäkt för alla bilder. Kommer nog snarare att bli fler. Kanske kommer det några ifrån ikväll. Sadaf den lilla ängeln vill gå ut och dricka lite öl med mig. Schyrre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

bilder är ett måste!
och nu är nollningen snart slut, första tentan närmar sig och jag vill inte plugga så då kommer bloggen uppdateras oftare =0)

Oh Julie. sa...

lotta: haha, fantastiskt! Det är ALLTID så. Inför mina tentor var korridoren strålande fin, eftersom jag ägnade min tid åt att städa den istället för att plugga :) Lycka till!

emilie johansson sa...

jag älskar dina bilder i inlägget under, vilka höstiga och vackra.

ja, inatt var mycket roligare. men den hade bara behövt varit plain tråkig så hade det gjort den bättre än fredagen. naima vigde mig igår, kristoffer tog det bra med tanke på att det var med någon annan. jag tror till och med att det kommer komma en bild! haha. puss gumman

Angelica sa...

näääeee. jag tror snarare att det är så att vi börjar bli så pass gamla att folket som ger oss presenter ska veta vad de ska ge oss ändå. för att de känner oss så jävla bra. eller nåt (:

Oh Julie. sa...

emilie: tack! och skönt att höra att det blev en lyckad kväll! Giftemål och allt! ;)

angelica: ja, du har nog fan rätt! allt handlar ju om oss!

 
Allmänt bloggar