fredag, september 14, 2007

"Whenever I have sex with Julia, it’s just so realistic."

Hösten kom. Helt plötsligt slipper man se halvnakna människor överallt, man försvettas inte direkt då man går utanför dörren, man får byta sitt tunna sommartäcke mot ett tjockt härligt varmt ett. Men det som även kommer med kyliga kvällar och vackra gul-röda blad är alla tv-kanalers fullspäckade schema med kanonfilmer och serier!

Att jobba natt har blivit riktigt jobbigt: hur ska jag lyckas att se alla bra serier? Vilka får jag avstå ifrån och vilka ska få förgylla min kväll/natt?

Här kommer nu lite tankar och funderingar kring serier och filmer som är aktuella på tv nu:

* LYCKA är att Coupling har börja sändas på kanal 4+. Det är underbart att få återse hela gänget igen. På jobbet ligger jag i soffan och fnittrar så mycket att mina ögon tåras.

"I’ll get the speech about how wonderful I am. Basic rule, isn’t it? More wonderful you are at the start of the speech, the more dumped you are at the end." - Sally

"When man invented fire, he didn’t say, 'hey, let’s cook', he said, 'great, now we can see naked bottoms in the dark.' - Steve

"We are men. We are different. We have only one word for soap. We do not own candles. We have never seen anything of any value in a craft shop. We do not own magazines full of photographs of celebrities with their clothes on." - Steve

"I really quite like being single. Except for the bit about not having a man." - Jane

"Let me explain, Patrick. Here on earth there is a gap between seeing someone you like and having sex with them, that we like to call conversation." - Steve

"Whenever I have sex with Julia, it’s just so realistic." - Jeff

Sally: What do you call people you go out with but you don’t try to sleep with?
Patrick: Men.

Hur som helst. Åter till tv!

+ Att 'Vad blir det för mat' med min nya favorit Per Moberg är tillbaka. Gud så jag älskar hans pogram, han är så sjukt rolig!
- Att de har lagt tillbaka hans pogram på 4+ istället för på fyran. W H Y ?!

* 'Hidden Palms' - Herregud! Behövs det verkligen EN TILL serie med rika "snygga" människor som fyller sin vardag med att vara otrogna, luska i mord och svika varandra till höger och vänster hela tiden?! Jag är så less på sånna serier. Inte för att jag tittar på den självmant, men jobbar man som personlig assistent så blir det mycket tv:tittande. Mer serier liknande S.P.U.N.G om jag får be! Där var de inte rika, men i och för sig jävligt snygga!

* Ni kommer ihåg filmen 'About A Boy'?! Ni kommer ihåg den lilla tjocka konstiga killen Marcus? Grabben har ju växt upp och blivit stor! Det upptäckte jag i natt då jag låg och tittade på serien 'Skins'. Ni måste kolla in den serien, om inte annat bara för att se hur han växt upp till en ung kille!

Nicholas Hoult:






* Jag hatar poker-program, men inatt.. Låg jag och återigen fnissade högt för mig själv då Brad Garrett var med i någon 'Celebrity'..pokershow. Fan va kul han är!

* Svenssons Svenssons börjar imorgon. Jag är fånigt lycklig över det. Jag menar Allan Svensson! Behöver jag säga mer?!

* Tillsist, såg gamla avsnitt av Sex & The City nu i natt, och jag måste bara fråga: Är det BARA jag som INTE gillar Mr Big?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr Big är det där faaaarliga typen. Han förtrollar Carrie och kan lura henne vart han vill. Han får henne att känna sig som en gudinna just för stunden å hon kan inte säga nej. SEN, när deras "för-stunden-grej" är över, då blir hon liten å ynklig å tänker att: NEJ, aldrig mera! Men, såklart förtrollar han henne om och om igen. Och efter varje trollformel så känner hon sig bara mindre å mindre.. NEJ Julia, du är inte ensam! Han är livsfarlig, man ska passa sig för typer som honom!

Anonym sa...

Vem kunde tro att filmhistoriens mest irriterande unge skulle kunna bli sådär snygg? Det är nästan, nästan att man skulle orka kolla på Skins då. Jag hatar "About a boy" på grund av honom.
Och JA: det är bara du som inte gillar BIG! ;)

 
Allmänt bloggar