måndag, september 03, 2007

Jag blir så trött Julia! Du Är som tandvärk!

Jag klev nyss upp. Jag gissade på att klockan möjligen kunnde ha hunnit med att bli i alla fall halv elva. Kanske hade jag lyckats sova en timme, eller ja, en halvtimme med tanke på hur svårt jag hade att somna. Så man kan ju säga att jag blev glatt överraskad då jag såg att klockan var halv två! Trots detta är jag fortfarande sjukttrött! Helgen som nyss passerade känns som att den bara innehöll trötthet med svidande ögon och min bakisodör.
Eftersom jag nu blivit lite äldre och inte festa lika mycket längre (...) så är jag nu mer lättpåverkad för alkohol. En Flaska rött och en liten klunk Jäger resulterade i att jag vid två tiden låg och sprattlade på gatan med min jävla cykel över mig. Ett någolundastort skrapsår vid svanken, och några småsår på armbågar och händer och oändlig ömhet i kroppen var smällen jag fick ta.
Tydligen hade jag glömt att tala om för mitt sällskap (smygt iväg?) att jag skulle gå, så när jag väl hade kravlat mig fram till trottoaren ringde mina vänner och undrade var jag befann mig. Eftersom jag inte hade lyckats att ta mig så långt så var de snabbt vid min sida igen. Vägen hem var mest en enda lång disskusion om jag skulle få åka iväg vidare på en fest eller inte. Naima och Lina sa bestämt 'Nej', mendan jag ylade ett 'Jo!'. De försökte med våld hålla mig, men när de väl släppte mig för en sekund hann jag finna en taxi och så var jag på väg till Floggan.

Annars då? Jag ska gå på öppet hus nu i morgon för att kolla upp vad jag vill läsa för kurser, det ska bli jättekul. Jättekul är inte min vardag just nu. En sak som jag inte berättat.. Fredagen kom med en otroligt kvävande nyhet. Han (ja Han HAN HAN!) är tillbaka i staden, och jag går nu och ständigt och tror att jag ser honom! Piss. Det kan vara det att jag blev så pruttfull i fredags också. Jo, sedan var det ju det här att jag börja andvända 'Prutt' i varannan mening. Moget Julia Schmulia.

Sista saken som hänt på sista tiden är att jag köpte en sån där liten sak som man sätter på toalettkanten som rengör toaletten varje gång man spolar.. och som ska göra att det doftar lite gott si så där. Här försöker man göra allt rätt, men det enda som hände var att hela mitt studentrum började lukta toalett. Lyckat! Suck, jag blir så trött!

1 kommentar:

Anonym sa...

En Flaska rött och en liten klunk Jäger resulterade i att jag vid två tiden låg och sprattlade på gatan med min jävla cykel över mig. Ha Ha

 
Allmänt bloggar