fredag, september 28, 2007

"Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand."


Jag stod utan för Systemet för någon timme sedan och passade Linas och min Lidl-vagn som var fylld med kassar från den fruktansvärda butiken. Vi hade fått tvingats att gå in en och en, eftersom vi inte kunde ta med oss vagnen in.
Så kommer en kvinna med svarta tänder och illa permanentat hår fram till mig.
- Ursäkta mig, men har du en tändare? frågar hon.
- Något så mycket bättre, säger jag och tar fram den lilla asken som vilar i min ficka.
- Jag har en Ernst-tändsticksask, säger jag och ler brett.
Kvinnan förstår mig inte först, men när hon väl ser den lilla asken med en leende Ernst på så ser hon chockad ut och skrattar.
Det visar sig att hon inte är lika förtjust i Ernst som jag är, och hon utbyter fåniga blickar med Lina som har kommit ut. De behövde inga ord för att förstå varandra. De hade samma åsikt om Ernst och det faktum att han har fått lyckan att hamna på en ask. De förstår inte bättre, men det gör inget. Alla kan inte ha kommit till samma insikt som jag. Hä hä.

Här kan du kolla på massa oslagbara citat av vår älskade Ernst. Enjoy!
http://oh-julie.blogspot.com/2006/10/h-kra-nn-vilken-dag-jag-r-s-full-av.html

1 kommentar:

Anonym sa...

men neeeej! julia! for f's sake woman! ernst är en nerd. jag får psykbryt på honom. argh.

 
Allmänt bloggar