måndag, september 10, 2007

hapiness the gondola man

Sitter och lyssnar igenom mina sex skivor som jag fick hemskickade idag. Beställde dem en natt då jag inte hade så mycket för mig och var less på att inte ha all min musik på datorn. Resultatet blev fyra skivor med Elliott Smith och två med Nick Drake. Skivor som jag länge ha velat ha, eftersom de bästa artisterna bör man ha på skiva. LP eller CD spelar ingen roll. Skulle såklart köpt Jens Lekmans nya med, men det var mest deppig höstmusik som jag var ute efter den natten.
Imorgon kommer min nya parfym som jag har beställt. Inte konstigt att mina pengar försvinner direkt då jag sitter ensam någon natt och klickar mig in på någon sida och tar fram mitt Visa-kort och sätter igång och beställer saker. Suck.

Imorgon är det utgång på Snerkan (för ovanlighetens skull va?) men denna gång med i alla fall två av mina nya korridorare. Alla andra är såklart hjärtligt välkomna att hänga på med såklart! Så imorgon för min del blir det till att städa och tvätta! Jag trodde att jag kanske skulle finna mitt passerkort bland alla saker i mitt rum imorgon. Jag vet inte om jag berättat att jag varit utelåst i flera dagar nu för att jag lyckats att tappa bort mitt passerkort som gör det omöjligt för mig att ta mig in i korridoren om korridorarna inte svarar i sina telefoner! Och ja, man kan ju inte förvänta sig att korridorarna ska sitta och vänta på att jag ska ringa, de har ju liv också. Hur som helst har jag sovit lite här och där de senaste nätterna, och idag på väg hem från jobbet funderade jag på vem jag skulle kunna ringa för att bli insläppt. Jag gick mot bilen och fumlade i väskan efter bilnycklarna, då jag kände något hårt smalt. Drog upp vad jag funnit och såg till min stora förvåning att det var mitt passerkort jag funnit. Det är ju helt klart blandade känslor: man är överlycklig över att det nu kommit till rätta, men samtidigt arg på sig själv för att man kan ha lyckats att missa att se det när man i panik letat igenom väskan både en och två gånger efter det där förbannade kortet!

Något annat som är lite kul är ju helt klart att de nu i de stora morgontidningarna lär ut hur man använder Facebook! Snart får man väl en "Friend request" av min moster! Hehe.


I’m not uncomfortable feeling weird
Lonely leeved, options disappeared, but I know what to do

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar