tisdag, april 08, 2008

Yeeaah!

Till Tradera känner jag en sorts hatkärlek. Eftersom jag åker omkring så mycket hela tiden så använder jag mig ofta av den sidan när jag ska ha tågbiljetter. Ibland går det helt åt helvete och ibland går det som nyss:

Ser att ingen har lagt ett bud på 16.10-tåget. Jag smäller till med 200 kr för att vara på den säkra sidan om folk börjar att bjuda. (För er som inte är insatta; bjuder ingen annan får jag biljetten för en krona och inte för 200 kr.)

Så, sekunden efter är det någon jävel som på samma biljett bjuder 205 kronor. Det bådar ju inte gott.

Jag ser att det finns en till biljett samma tid som ingen bjudit på och lägger då 250 kr på den. (För att vara på den säkra sidan.)

När auktionen sedan närmar sig sitt slut sitter jag och varvar traderas sida med min hotmail för att så sort som möjligt kunna se om någon bjuder över mig.
Det kommer en och bjuder lite på samma biljett som jag, men med alleles för låga bud så.. jag kammade just hem en biljett från Stockholm till Göteborg för 16 spänn. Inte. Illa. Alls.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar