tisdag, april 01, 2008

Min Lycka var Geoff!

Geoff Berner som var förband åt Kaizers Orchestra

Så var det dags igen då: att jag skulle återse kära Kaizers. Min broder och jag mötte upp hans kompis på stationen i Uppsala för att sedan åka tillsammans in till Stockholm.

Vi funderade på vad det skulle vara för förband, för det hade ingen av oss kunnat lista ut då vi gjort något tappert försök. Vi funderade nästan på att skippa förbandet och bara gå direkt till att Kaizers skulle börja spela. Gissa om jag blev glad att vi INTE dissade förbandet! För som vanligt satt älskade Geoff där på en pall mitt på scenen. Den mannen är sjukt rolig och gör enligt mig grymma låtar. Jag blev nästan mer exalterad över att se honom komma ut på scenen än att se Kaizser.

Kaizers spelning var inte lika strålande som vanligt tyckte jag, men det berodde bara på att de spelade många nya låtar och jag gillar inte den nya skivan.. lika mycket! Det går ju aldrig att komma ifrån att Kaizers är ett RIKTIGT GRYMT live-band! Deras publikkontakt är så tight, och jag vet inte om det var möjligt, men det kanske blev ännu bättre då Janove står på scenen och snackar skit om danskar och får hela publiken att skriva att danskar ska dra åt helvete och att Kaizers älskar Sverige. Haha.

Äh, jag vet inte vad jag ska skriva mer. Ni som sett dem vet. Ni andra.. hoppas ni får en chans!


Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar