torsdag, april 10, 2008

Julie, den late bohem som gick till sjöss:

Jag har just kommit hem efter andra dagen på min utbildning. Massa nya intryck, nytt folk, långa dagar och massor av information. Idag var jag och hämtade min uniform som jag ska ha på mig. Om någon tänder på uniformsklädda kvinnor kommer jag nog göra er besvikna. Jag liknar mest Vera Bengtsson från Rederiet. Inte speciellt het alls. hur ska jag nu kunna lyckas få till en man i varje hamn?

I inskolningsgruppen finns såklart alla möjligt olika personligheter: de som tar plats direkt och låter mer än alla andra, de översociala, de tysta vackra och.. några som jag. Har hittat en rolig liten tjej som jag hänger med mest. Hon har samma humor, och det är skönt att slippa anpassa sig. Tyvärr kommer hon ju inte att vara på samma båt som jag, men det är otroligt roligt att få skratta av sig lite nu.


Men just nu.. ska jag nog lägga mig på soffan och sova en stund. För. Jag. Är. Helt. Slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurru, Vera Bengtsson är ju läcker till dess att hon visat sin nuna eller öppnat munnen. Och de två egenskaperna är ju inget man stör sig på hos dig så det kommer ju vara prima att glida omkring i uniform för din del! :D

Oh Julie. sa...

ida: haahah, tack du. va snällt :)

 
Allmänt bloggar