måndag, april 07, 2008

Helgen:

Just de, tänkte ju berätta att det blev utgång i både fredags och lördags.

Fredagskvällen var otroligt mysig då Hannah, Linnea, Sara och jag var hemma hos Hannah och åt god mat och drack lent vin. Vi satt ute på balkongen senare och jag hade just avslutat en lång monolog som avslutades med: "SEX! SEX! SEX!". Då plötsligt hör vi två vackra stämmor som sjunger. Vi kastar ett öga in mot Sara som har suttit vid youtube för att se om detta är en ny låt hon har satt på. Hon tittar ut mot oss, eftersom hon tror att det är jag (jag av alla! Hon tror att det är JAG som sjunger när jag sitter med Hannah och Linnea som sjunger så otroligt bra) men inser ganska snabbt att det inte är jag då jag knappt kan få till en stämma, och hur skulle jag då lyckas med TVÅ?
Men det är då vi ser dem. Två unga män står under balkongen och blickar upp mot oss och sjunger den fina tvåstämmiga visan. När de avslutat de sista tonerna bugar de till de applåder de får från oss, vänder sig om, går och försvinner in i skogen. Oväntat!

Senare på kvällen är vi påväg att bli avslängda från bussen ner på stan då vi sitter och skickar runt en ölflaska och sjunger: "Denna ölen den ska vandra, från den enda till den andra.." Vi slapp gå av men han tog vår öl och kastade ut den. Där satt vi och kände oss som 14 år. När vi klev av bussen tog vi ut vår hämnd mot bussen genom att spotta på den och ge den några sparkar. Sedan sprang vi in på eko-cafét.

Resten av natten var vi på gayklubben Orkidé där vi dansade till otroligt kass "musik" (schlager) och stod ute och rökte med Eric Vacker. Jag avslutade natten med att stå och blåsa såpbubblor tillsammans med de biffiga vakterna.

Lördagen var det först förfest i Freddys nya rum där Inez blandade jättegoda välkomst drinkar som Fanny, Linnea och jag lätt drack upp. På förfesten fanns också flickor med orangehud. Vi funderade lite på hur man kunde gå ut och vara så orange? tyckte de att de såg bruna ut? var de medvetna på riktigt hur de såg ut? Och hade deras vänner berättat för dem att det såg.. lite.. fånigt ut?
Vi fortsatte till en fest vid ÖG. Eller rättare sagt så kom vi till en lokal. Vi VAR festen. Emilie och Lilla Jonas var otroligt söta då de hade klätt ut sig. Kristoffer var jättefull och jag var jätte road av bara det. Linnea och Tove var grymma på att suga ut heliumet ur ballongerna för att sedan sjunga med samma röst som mössen i Askungen.

Andreas ringde och sa att det var burlesk efterfest hos honom, så vi tog vårat pick och pack för att dra dit bara för att upptäcka påvägen att hans mobil var avstängd. Vi hade tänkt att gå dit ändå och chansa på att det fortfarande var fest, men så hittade Tove och Linnea en kille i Engelska Parken som var näst intill en kopia av Oskar. Samma emo-lugg hade de iallafall. Han erbjöd oss att efterfesta hos honom istället, och det var ju rätt skönt eftersom vi skulle slippa gå till Andreas bara för att kanske upptäcka att det var dött där.
Emo-snubben var en trummis som KAN ha gått under namnet Joel. Jag kallade i alla fall honom inte för Jimmy! Han bjöd på whiskey och vi satt alla och gjorde vårat bästa för att försöka vara erfarna whiskeydrickare. Luktade lite på vätskan, snurrade den runt i glaset och sippade lite på den.
Jag satt och snackade på och skämtade på för fullt, tills att jag i mellan åt kom på mig själv och tyckte att jag var lite pinsam så jag satt i någon halv minut och tittade ner på mina händer. Men sedan satte jag igång igen. Han hade inte samma humor som oss riktigt, men jag hade ju Tova och Linnea som förstod och uppskattade alla skämt. Det var inte dumt det.
Något senare gick jag messande hem.

Det var den helgen det!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

vadå jättefull, jag hade hicka! =P

Annica sa...

kristoffer: hahaha! Man får inte minnesluckor av HICKA!!! :D

Oh Julie. sa...

Kristoffer: ja, nu var det ju inte annica utan JAG JULIA som dissade dig och din hicka! :D

 
Allmänt bloggar