måndag, april 28, 2008

Sjörapport:

Tänkte komma med en lite uppdatering nu:

Jag är åter påväg till Kiel efter att jag dagen innan min pryoresa var slut blev erbjuden att jobba en tur till. Självklart tackade jag ja till det!

Att jobba så här känns nu otroligt rätt och roligt. All personal är trevliga, sociala och himlar inte med ögonen varje gång jag som ny ställer en fråga. Jag har fått höra att jag kommer att bli trött på båtlivet och all skaldjur. Men jag gör på mitt sätt och njuter till fullo nu av utsikten från båten och den utsökta maten! Jag kommer lätt att bli kökspersonalens bästa vän då jag älskar all mat. Mat som jag slipper att laga själv! Finns det något bättre? Det är otroligt goda salladsbuffer som jag fullständigt njuter av. Något mindre bra är ju att det finns även massor av godsaker här. När de sa på utbildningen att man sväller på båten så trodde dumma jag att det var något som berodde på havsluften. Nu vet jag att det är all mat och fika som skulle kunna göra det mot en!

Till och med att städa i resturangen är lite roligare här. Eller det blir så roligt som man gör det såklart. De har nämnligen små dammsugare som man sätter på ryggen och knyter fast dem i midjan. Så jag ser lätt en koppling till Ghostbusters! Så där går jag och dammsuger och sjunger Ghostbusters-låten och får tiden att rinna iväg. Så blickar jag ut genom de stora fönsterna och ser de blå-grå vattnet och vågorna och börjar genast att nynna på Rederiets signalturmelodi. Som sagt.. Det blir så roligt som man gör det!

Efter lunch idag så ska jag gå i land i Kiel och köpa med mig massa billigt vin eller öl till Valborg! Sweeeet!

Det bästa igår var en man i ett sällskap norr över ifrån som utbrast när jag kom till deras bord:

"Men gud så glad jag blir över att se dig! Du är så glad och ler så mycket! Man blir glad bara av att se dig! Tänk om de andra här på båten kunde vara mer som du!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen jag sa ju det förut - du är så uttrycktsfullt glad! Det är toppen! Vi kanske ses på Valborg. :)

Anonym sa...

Hej,jag har en bloggtävling som kanske skulle passa dig, kolla gärna in till mig o bebben för info o anmälan.

 
Allmänt bloggar