tisdag, april 08, 2008

Will: That's why I should never meet a legend. It's always disappointing, like the time I met Big Bird at the Ice Capades. Not so big.

Jag har verkligen blivit lat nu när jag går och bara väntar på mitt nya jobb ska börja. Jo, jag vet jag har alltid varit lat, men nu har jag nog nått min topp! Dagarna försvinner i ett virrvarrv av dåliga serier på tv. Som om det inte vore nog har jag alltid på eftermiddagen/kvällen huvudvärk just för att jag kollat för mycket på tv. Jag ligger bara där i min säng och kollar igenom 'Tillbaka till Aidensfield' och 'Hem till gården'. Jag börjar bli riktigt insatt. Som när Davids hund dog i den förstnämnda serien. Ja, det var riktigt riktigt rörande. Och detta skrämmer mig såklart. Men där ligger jag och väntar och väntar på att Will & Grace ska börja. En heldag framför tv:n bara fö att äntligen få se 25 minuters underhållning. Detta kan inte vara bra någonstarns!

Idag blir det i alla fall inget sånt där latande. Men det beror endast på att jag ska åter till Göteborg idag, för att imorgon börjar min tredagars utbildning. Jag är lite nervös inför den där utbildningen. Jag har inte satt in mig så mycket i vad det är vi ska göra, men när jag väldigt snabbt läste igenom beskrivningen såg jag att det stod något om "flotte" och "oömma kläder". Det kan ju inte sluta bra!

Igår när jag låg hemma pep min mobil till. Det var min korrespondent Lina som skrev att 'herr S' hade gått förbi henne där hon satt på skolan och pluggade. Jag försökte att inte bli svartsjuk av tanken att hon fick se honom och inte jag! Hon hörde av sig lite senare igen och skrev att han hade gått förbi en gång till med en annan person. "Kanske hans älskare?" Jag förstår inte varför han går omkring som vanligt, när han skulle kunna höra av sig till mig! Fast.. inte för att jag bryr mig!!!

Jävla snubbe!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar