lördag, augusti 19, 2006

Vad sa du att du hette sa du?

Bakis och skakis. Herregud. Det börjar i alla fall bli bättre nu!

Det blev efterfest i mitt kök igen. Och ja, det luktar alkishem i mitt kök/korridor återigen. Jag undrar vad folket kommer att tycka om det när de börjar flytta in. Så länge de blir inbjudna på efterfesterna kan de väl knappast klaga?

Är jag den enda som är kass på att komma ihåg folks namn? Jag presenterar mig för den ena och andra, och de säger något namn. Sekunden efter de sagt sitt namn har jag glömt det. Jag är så avundsjuk på mina vänner som faktiskt kommer ihåg namnen på de nya vi träffat. Som en dag som denna "dagen efter" så sitter de och pratar om massa olika personer. Jag har ingen aning om vilka det är. jag får istället köra med de vanliga: "han med randiga tröjan" "hon med håret" eller "han den snygga". Ja, ni förstår. Sanningen är nog egentligen att jag inte bryr mig om vad de heter! Många kommer vi inte att träffa igen, så varför lära sig deras namn? No, no. Namn är inte min grej. Verkligen inte!

1 kommentar:

Anonym sa...

I know what you meen... :)

 
Allmänt bloggar