lördag, augusti 19, 2006

Det är en historia om två människor som försöker undvika det förflutna genom att maniskt leva i nuet.

En morgon hörde jag en intervju med en snubbe som hade skrivit en bok om en kille som inte riktigt ville bli stor. Det enda jag kom ihåg av den intervjun var det, namnet Daniel och att boken verkade jättebra. Det var inte mycket att gå på. Jag gjorde några försök i några bokhandlar och drog de fakta jag hade. Det funkade aldrig. De som jobbade där hade ingen aning om vilken bok jag menade.
Så var jag hos Hannah en dag och såg en bok på golvet. Tog upp den och började läsa. Sedan var jag fast. Jag la inte ifrån mig den boken. jag var fast. Jag var kär. Det var ju rätt bok. Dannyboy & kärleken är en så fin bok. Jag älskar att Daniel Åberg name-dropar gator i Uppsala och Stockholm. Nämner nationer och typiskt studentliv i Uppsala. Bara att han skrev om valborg i ekonomikum-parken!
Nu håller han på att skriva bok nummer två, och hur det går för honom kan man läsa på han blogg! Jag kommer maniskt att läsa varje ord den mannen skriver. Blir den boken lika bra som Dannyboy & kärleken ska jag gifta mig med honom. För den boken var så fin. Oh!
Sedan ska nog den fina fina boken bli film. Om allt går som planerat. De hade inte kunnat haft en bättre ide. När jag läste den boken tänkte jag flera gånger att dena bok skulle göra sig mycket bra som film. Nu är det bara att hålla tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tack så mycket för dina snälla ord, de värmer när bakfyllan ligger grå över söndagshimlen.

Oh Julie. sa...

Hehe, det var så lite så! :D

 
Allmänt bloggar