fredag, augusti 11, 2006

"Har jag någongång haft fel? Jag menar när det varit om något viktigt?"

Ligger i min underbara soffa och i alldeles för färsk matkoma för att göra något drastiskt som att släpa mig in i duschen eller städa. En riktig kraftansträngning att bara lyfta fjärkontrollen. Har nyss käkat en pizza, som så många andra gånger då det är "dagen efter".

Kul det här när man tror att man kan ta med sig en vin-box till en park och kanske bara dricka motsvarigheten till 1,5 vinflaska. Det gör man aldrig. Det går inte. I torsdags gjorde jag ett försök. Det var bara en halv liter kvar i den boxen i fredags. Ett nytt försök igår. Inget kvar idag. Visserligen dricker jag ju verkligen inte allt själv, utan spiller ut och bjuder med. Igår var det ju en kanon efterfest också där jag glatt bjöd runt mitt vin. De sista gick ifrån mitt totalkvaddade kök sju imorse. Det var ju verkligen kul att städa upp där. Verkligen. Hmpf.

I parken var det riktigt bra. Allt fanns: alkis-Ove som gick runt med sin gitarr och förstärkare och spelade låtar (gärna Du gamla du fria om och om igen), underbar sång (fyrstämmigt av Hannah, Linnea, Fanny och Torbjörn), kex med blåmögelost, citat från Disneyfilmer (gärna då helst Lilla Sjöjungfrun), fulla småbarn, vattenpipa, regge-människor, krocketspel, skånskan, vitt vin, rött vin, rutiga filtar och underbart härliga människor (VI!). När de ställde till med sång så flyttade Anja och jag närmare varandra. Nej, vi kan inte låtarna. Inte för att det skulle spela någon roll, då vi även kände att våra röster inte var i närheten av deras klass! Ibland sjung de så vackert så man nästan blev tårögd, men sedan slutade Anja och jag att lyssna. Vi satte istället igång och diskuterade kill-fan som vägrar lämna ens tankar. Idioter!

Jag är bara så glad över att ha så många underbart härliga människor i mitt liv! Oh! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du skriver bra. matkoma är skönt. man känner sig nästan berusad.

Oh Julie. sa...

Haha! Tack du. Men matkoma är ju fan aldrig skönt.. egentligen :)

 
Allmänt bloggar