tisdag, augusti 01, 2006

Stöde vs Berlin


vs

Jag anlände till Sundsvall idag. Det första jag gör när jag nyvaket kliver av tåget är att känna igen flera människor som står och väntar på perrongen. Jag suckar och tänker att jag visste det skulle vara så. Man känner igen så många i Sundsvall. Jag gillar inte det.

Ja. På bilderna är Stöde och Berlin. Jag behöver väl knappast säga vilken som är vilken? Så varför lägger jag nu upp dessa bilder?

Bilden på Stöde är för att ni ska inse vilken håla jag åker hem till. Ser det ut att hända mycket i Stöde? Nej, det gör det inte. Det ser lugnt och fridfullt ut. Eller som Håkan sjunger, som passar så perfekt: "Magiskt men tragiskt". För det är ju underbart fint på sommaren. Faktiskt.

Bilden på Berlin då? Förvånad? Jo, saken är den att jag funderar på att flytta dit. Vet fler som är sugen på att dra till Berlin. Så vi gör det. Jag är på. Jag drar även om jag blir ensam. Jag måste testa på lite saker nu. Nya länder. Nya saker. På det sättet fortsätter man väl att utvecklas?

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar