torsdag, augusti 24, 2006

Ett år, och så rätt jag hade!

Nu har jag bott här i Uppsala i lite mer än ett år. Ett år. Känns som jag bott här i större delen av mitt liv. Man märker så väl att det börjar bli höst nu. För det först sitter vi inte längre i parker, det är jättemörkt på kvällarna, kallt som fan och saker och ting har återvänt. Som riktiga öppentider på Folkes och alla studenter. För ett år sedan var jag en av de förrvirade nyankommna till Uppsala. Cyklade förbi glada gäng och önskade att jag också kände någon. Jag spenderade varje dag hemma hos min moster där jag bodde, när jag inte var ute på cykel och utforskade min nya stad. Sen kom dagen då jag började min kurs. Hade kanon tur och hamnade i en jättebra klass där jag träffade Elin och Freddy. Vilka tjejer.
Nu mer är jag riktigt hemma i Uppsala, hittar ganska bra, har massa toppen vänner, ett jobb, ett snyggt rum och ett kul liv. Jag har alltid vetat att Uppsala skulle vara bra för mig. Ibland har jag bara så rätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och ändå kommer du flytta därifrån? :)

Anonym sa...

Känner mig som du gjorde för ett år sen...undra om jag känner som du gör nu, fast om ett år :)

Oh Julie. sa...

Uppsala finns kvar. Flyttar iväg med vännerna :)

Lisa, du hade iaf turen att hamna i ett kanon boende direkt!

 
Allmänt bloggar