måndag, december 22, 2008

Trerätters i tingsalen:

Kom nyss hem från farmor där jag varit med en trött bror (då han återigen tvingdes kliva upp enligt honom "okristligt tidigt" för att julstäda) och en som vanligt stressad far. Familjidyll. Puh. Jag kom hem och upptäckte till min lycka att det stod massa godis framme som jag skyndade mig att trycka i mig två nävar av. Att jag redan var mätt från allt det goda vi fick hos farmor stoppar ju knappast mig när det finns något gott hemma hos mamma, för där vet man inte hur länge det finns kvar. Ni vet, bättre att trycka i sig så mycket som möjligt själv (även om man mår illa på köpet) än att låta någon annan få. Överlevnadsstrategi.
Medan jag tuggade frenetiskt för att lyckas svälja allt det söta så kom mamma och tonårssyster hem. Hon hälsade med ett: "Men håll käften! Jag kan inte fattarrrrrr du väll!?" som hon skrek till min mamma som kom efter henne. Hon slängde av sig kläderna och klampade upp för trappan och smällde igen sin dörr. Jag ska aldrig ha en tonåring! Jag kommer att lämna bort kidsen när de är 12-13 år kanske och ta tillbaka dem när de är 17-18 år ungefär? Internat.. det är väl helt okej va? Ska kolla upp det när de börjar komma upp i den åldern. När jag väl har barn. Så det behöver jag ju inte bekymmra mig om de närmsta 20 åren.

Ikväll ska Gohde och vi, Ödmark-Söder, bjuda Engström-Eriksson på middag. Vi ska tydligen göra förrätten som blir avokadosoppa. Jag tror att mamma och lillebror håller på med den nu nere i köket, så jag tänker att stanna här uppe och låssas vara upptagen med viktiga saker tills att de ropar att det är dags att åka! Och med viktiga saker menar jag så klart att göra mig själv ännu vackrare än vad jag redan är. Jag vet vad ni tänker, svårt. Ja, svårt, men inte omöjligt!

Kattis & Mos

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar