lördag, december 20, 2008

Kul i jul sa tomten och pissa i luvan

Ikväll är det julfest här hemma hos mamma. Lillebror klagar på att han klev upp i ottan (klockan nio) och struntar i mamma och mig som försöker förklara för honom att "vanliga" människor går upp vid den tiden och inte halv ett på förmiddagen som han gör. Nu ligger han ihopbruten över köksbordet och beklagar sig över köttbullesmeten som han anser inte blev lyckad.
Lillasyster tonåringen har barikerat sig på sitt rum där hon totalt ignorerar mitt bankade på hennes dörr. Hon stänger helt av öronen då jag ber henne hjälpa till. Mamma får tala med henne, och då kommer hon ut en snabbis och hjälper till i några minuter innan hon smiter in på sitt rum igen.
Själv blir jag påkommen här vid datorn då jag tagit en otillåten paus. Idag är bättre än igår i alla fall för min del, eftersom jag idag klarat mig utan att börja blöda näsblod. Muttrar över att jag inte kan få kura ihop mig i soffan med Eclipse, utan får istället drömma mig bort till soundtracket som jag även använder för att inte höra allt som angår städningen.
Mamma springer runt och hjälper till där det behövs: brors köttbullesats, hallen som jag vägrar städa och det ständiga rännandet till systers låsta rum.

Tre timmar kvar innan gästerna kommer, och jag måste ändå säga att vi ligger i god tid. Kanske hinner vi alla duscha med innan vi slår upp våra dörrar. Jag kan lova att våra gäster skulle uppskatta det i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bidde det av köttbullssatsen? Såg inga :)

 
Allmänt bloggar