fredag, december 19, 2008

Notes About Freedom

Att åka hem inför jul är ju inte för att slappa och skaka av sig all stress man samlat på sig under året. Nej man åker ju hem för att slita med julstädningen och få höra oroväckande sanningar. Tydligen. Det med städningen var jag ju inställd på så klart. Jag har med mig massor av grym musik (Frank The Baptist, Parken, MSTRKRFT och sedan hela soundtracket till Twilight såklart!) som jag kan pumpa omgivningen full med när jag sätter igång och putsa varje vrå.
Men det där med sanningar var jag inte beredd på. Eller det är inte så farligt som det låter, det var mer att mamma upplyste mig angående några detaljer som fick mig fundera på att stänga ner den här bloggen totalt. Vi får se hur det blir. Kanske helt fortsätter med min andra blogg.

Hur som helst så berättade hon något som får mig att tro att läsarna på den här medelåldern är en aning äldre än vad jag har trott. Det är ju inget som Googel Analytics visar. Tack vare den sidan får jag reda på mycket angående de få som besöker denna sällan uppdaterade sida. Men som sagt ålder, personnummer, civilstånd eller något annat intressant får jag ju inte direkt veta. Det har jag tydligen min mamma till. Det är nämligen så att de få själar som tittar in (förutom mina vänner Mos, Cricke, Lisa, Lina och nu Kristina som läser detta blaj i hopp om att jag skrivit något fint om dem) så är det mammas väninnor som läser. Eller mina äldre släktingar.

Det är kanske bra att mitt liv står stilla just nu, eller att jag aldrig har tid att skriva ner alla smaskiga detaljer när det väl rullar på. Jag vet inte hur många hjärtattacker jag skulle kunna skapa genom att skriva mer och personligt. Så, vi får se hur vi gör. Dags att liva upp den andra bloggen eller icke?

Den som lever få si, sa Anne-Mari.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag kände mig gammal när jag skrev det. Men det är precis som du säger, det känns som om jag kanske borde börja leta i andra genrer!

Oh, Twilight såklart. Ännu ett besatt fan antar jag? Såg at du hade sountracket. Vart kan man få tag på det? :)

Take care.

Anonym sa...

Det har ju inte undgått mig att din sida sakta men säkert ändrat form.... lite mörkare, lite djupare....svart.

Mycket vampyraktig faktiskt... :)

Du får spela lite Twilight för mig sen... och kanske för dina lady-friends... dum ti pom

Anonym sa...

... dina dagliga läsare borde väl ha rätt att lägga in veto om det finns tankar på ett sådant omvälvande beslut????? :)

Oh Julie. sa...

Cricke: hehe javisst! Du kommer inte att INTE komma undan att få höra musiken.. VIll du förresten med Mos och mig och se den den 23:e i svall? :D

Mos: Nja, ni vänner kan ju alltid få den nya adressen?

Anonym sa...

Hmpf....HMPF....
Jag har inte fått någon ny adress.
Sabotage!!!!! Konspiration!!!!!

Klart jag vill se filmen!
Men... HMPF

Moa: Hej hej :)

Julia: Hmpf... haha

Oh Julie. sa...

Cricke: INGEn har den adressen! HEhe :D
Men hänger du med då och kollar? Eller här lär jag inte få något svar eftersom du snart är på väg hiiiit!! :D

emilie johansson sa...

liva upp den andra bloggen! (och ge mig adressen..)

Anonym sa...

Jag läser ju alltid här!!

 
Allmänt bloggar