tisdag, augusti 19, 2008

Jag haver slösat bort mitt enda liv på snus och knulla och travet och spriten har jag haft som tidsfördriv. Och ont i skalln fick jag av’et.

(tyvärr låg pixbox nere så den enda bilden jag fann var en på sunk-julia)

Jag är ju för närvarande bostadslös och har ingen större kolla på hur mycket jag kommer att få jobba framöver, men det känns ändå helt okej för mig. Mycket beror nog på att jag spenderade gårdagen och några timmar nu på morgonen med att ta i tu med sådant som har gjort att jag vaknat vissa nätter med ångest. Från och med nu ska inget kunna kväva min sömn!


Vagabond:

En vagabond är en vandrande människa, ungefär synonymt med luffare.


Bohem:

Bohem (från franskan) (eg. person från Böhmen eller zigenare) är en person, som lever ett oregelbundet och sorglöst liv. En bohem är sorglös, tar dagen som den kommer, far dit vinden bär, är ansvarslös och önskar ha det så. Bohem har inget med utseendet att göra, det är ett beteendemönster. Ursprungligen kommer ordet bohem från 1800-talet. Det var de konstnärer som började bryta sig loss från dåtidens strikta och religiösa mönster, som gick under namnet bohemer. De satte konsten och uttrycksformen före allt annat.



"En bohem är en person som ser hyran som en oförutsedd utgift"

"En bohem är en person som diskar innan han äter"



En som jag tror ville vara lite ut av en luffare var Allan Edwall. Och här är jag.. lite som en tilltuffsad luffare med en liten röd väska i släptåg. Så egentligen kan man väl säga att fine Allan och jag är.. ja.. lite åt själsfrände hållet?


Hehe, eller?

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar