tisdag, oktober 16, 2007

Prutt

Sitter inlåst i Mos studentrum i Umeå. Hon begav sig till skolan för några timmar sedan, hon är där och lär sig massor. Här sitter jag i mina stulna sjukhusbyxor och börjar få ont i huvudet för att jag suttit för länge framför datorns skärm. Jag börjar få riktigt tråkigt. Jag håller min facebook ständigt under uppsikt. Min adopterade drake, Puff, har jag matat och piffat med tillräckligt idag, och jag har redan uppdaterat mina poäng på de olika quiz som hör till mina favorit tv-serier/filmer. Facebook har mycket att erbjuda, ofta. Nu är jag bara trött.

Har uppdaterat min pixbox nu med en hel drös av bilder som vi har knäppt under mina dagar här.

Har ringt några telefon samtal. Pratade en halvtimme med Min Maria och fick redan på att hon var på gång att få en nyrenoverad lägenhet och att hon och hennes flickvän skulle förlova sig den 25:e. Det. Var. Som. Fan! Jag är väldigt glad för hennes skull, det verkar vara en bra liten tjej hon hittat. :)

Det blev en mindre kulturkrock när jag upptäckte att till en vanlig kebabtallrik här uppe inte serverar de inte tomat och gurka, utan morötter och kål. Mäkta ovanligt tyckte jag, men överraskande gott!

Imorgon återvänder jag till min trygga vrå i Uppsala. Bara så att ni vet!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar