tisdag, oktober 02, 2007

Oh Julie

Idag bokade jag äntligen två biljetter till Djungelboken på Stadsteatern i Stockholm. Hösten 2007 är det kulturella Julia som gäller. Börjar äntligen få lite ideér till texter till www.dicore.se, funderar på vilket som blir bäst av att måla med: olja eller akryl, kommer iväg på teater, funderar på något ämne som jag skulle kunna göra till porgam av på studentradion. Känns skönt att finna all kreativitet igen som har tappats bland alla minneslucor efter fyllorna under min tid här i Uppsala. Efter den obligatoriska festperiod som alla nyankomna till Uppsala går igenom, börjar jag nu prioritera saker jag gillar, men även sömn och riktig mat. Saker som jag tidigare totalt struntat i. Jag har nu under en tid alltid haft kyl/frys/skåp fulla med mat och älskar att bjuda vänner på god riktig mat. Lägtar efter att spendera tid på att forma kroppen igen, och ta bort alla kilon som öl och bakismat gett mig. Tack ska du ha Julia för en nerbruten kropp!

Något annat som hänt är at jag inte längre trivs med att bo i korridor. Jag längtar så starkt efter ett egent boende. En liten etta med MITT namn på brevlådan. Ett ställe som jag inte behöver oroa mig över hur länge jag ska få bo kvar där. Någonstarns ditt man bara kan vända tillbaka till. Mitt Hem.

Vet inte heller vad jag ska lägga mina pengar på nu. Känner inget sug för att festa alls den här månaden, och det var mest där som mina pengar har sinat iväg. Kläder har jag köpt massa, så där behöver jag inte lägga mycket mer pengar på. Nu kanske det låter som att jag sitter här och klagar, men det är precis tvärt om. Jag är lättad. Som att jag har landat lite. Kanske detta verkligen är början på den där förändringen jag varit så rädd att jag inte tagit tillvara på. Som jag trodde hade glidit mig ur händerna.
Det är inte så att jag kommer att sluta festa och återgå till att vara nykterist, men nu känns det helt rätt att fylla mina dagar med sånt som gör att jag växer. Inte sånt som kan fylla mig med ångest 'dagen efter'. Finner istället Mig och min egna stil mer och mer. Dags att fundera snart på vad jag vill göra till hösten. Än har jag ingen aning. Kanske är detta verkligen rätt tid att lämna Uppsala, eller så var den nu i höst. Men man förlorar inget få att söka olika vägar, sedan får jag se vilken jag beslutar mig för att ta!

HöstValborg har ju varit. Skulle kunna berätta massor, men orkar inte. Är i alla fall överlycklig att mina vänner Elin och Maria tog sig hit. Det betyder nog lite mer än vad de förstår eller vad jag visade. Tack ni!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar