tisdag, oktober 23, 2007

Jag är inte kanske i mitt bästa skick. Det går finfint med vänner omkring mig men så fort jag blir ensam blir jag helt annan.

Känns som att jag bara står och trampar vatten. Nu när allt festande är slut har det lämnat ett rätt stort hål efter sig, som ja, jag gör mitt bästa med att fylla med nya saker. Men det går inte så bra som jag hade tänkt mig.

Sedan var väl det kanske inte den bästa idé att sluta käka godis och cigg samtidigt?!

Bidragande effekt till mina jobbiga humörsvägningar?

Kuken.

En kvart kvar innan jag ska åka iväg till jobbet. Sitter och funderar på om jag ska svänga förbi Folkes först. Köpa godis? Köpa cigg? Eller inget? Svårt.

Sedan ska jag inte sluta röka helt, det ska man inte säga, för om man tar sig en cigg på fest eller liknande kan man få elaka kommenater. Men festande och rökandet går ju liksom ihop. Utan mängder av alkohol varje vecka, behövs heller inte ciggen.

Sedan ska jag väl inte röka då en kvinna berättade för mig att man mår bara sämre om man mår dåligt och röker. Att röka gör en knappast gladare. Men.. det får en att tänka på något annat.. för i alla fall några minuter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har tänkt börja träna, äta nyttigare och sluta snusa. men jag vet att jag inte klarar det på samma gång. det är nog bäst att sluta snusa först. träna kan man ju göra samtidigt. men att ge upp både godis och snus på samma gång kommer inte att gå...
men jag håller på dig!!!!! =0)

Anonym sa...

Börja snusa/snuffa istället!

 
Allmänt bloggar