lördag, juli 22, 2006

Alla kassa nyttiga försök

Alla dessa försök till att vara nyttig.

Ja, jag skulle vara duktig och göra någolunda bra mat till lunch. kollade runt lite i min mosters kylskåp och hittade några potaisar. "Potatis är bra" tänkte jag och satte igång och koka dem. Sedan var det ju det att man skulle ha något till. Ärtor hade jag redan sett att det fanns i frysen. Hittade även bladspenat som jag glatt stoppaden in i micron i ett vatten bad. "Detta går ju hur lätt som helst! Snart kan jag se på Du Är Vad Du Äter!" tänkte jag belåtet. Till potatisen kände jag att jag behövde något köttliknande. Hittade en burk makriller i tomatsås. Den fick duga så jag värmade den.

Resultatet blev:
Tre små hårda (inte färdigkokta) potatisar med lite varm makrillsås över. (Finns garanterat bättre blandningar) Till det serverades det geggeig, seg bladspenat och översaltade ärtor.

Jag och mat går bara inte ihop...

När jag rotade i frysen hittade jag lussebullar. Jag tog fram en. Den var sjuktgod. God och garanterat inte nyttig på en bit. Men god.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar