onsdag, maj 07, 2008

Är du nöjd nu gudjävel!?

Jag skulle kunna skriva om allt bra som hänt de senaste dagarna. Hur roligt jag har haft det. Men det får bli en annan dag. Nu vill jag bara beklaga mig. Beklaga mig över att mina ögon är uppsvällda och ser ut som kokta potatisar! Jag blev lite känslosam igår natt när jag kom hem efter Snerkan. Det som började med några få tårar som rann ner för mina kinder blev sedan nästan en halvtimmes gråtande. Hulkande. Och nu får jag betala priset för det. Jag blir nämligen sjukt lik Ringaren i Notre Dame när jag har gråtit. Sexy som få alltså. Blä.

Det var en hel del saker som blandades igår för min del som då ledde till detta beteende. Men när jag väl hade gråtit ett tag kunde jag inte heller sluta, eftersom det var en sådan skön känsla. Jag tänkte att jag skulle må bättre idag om jag grät mer. Hade hoppats på att det skulle kännas som att någon spänning i kroppen skulle ha släppt.. men det enda jag känner är att mina ögon känns trötta och att hela jag känner mig ynklig. Det slog mig just att detta kan ju vara så passande att det har att göra med att jag har mens just för tillfället. Jag blir ju så otroligt mycket mer känslosam då. Som om jag inte var det så att det räckte innan. Uh. Herregud.

Mitt rum måste städas innan jag åker hem imorgon, men jag orkar inte det just nu. Nu ska jag bara lägga mig på soffan och kolla på dåliga serier. Ingen mat har jag heller. Bara två burkar krossade tomater och vitlök. Inte ett öre har jag heller att köpa mat för. Allt gick åt till de där burkarna med tomaterna. Och jag som bara vill ha något gott nu! Ligga här i mitt rum och tycka lite synd om mig själv. Men jag kan ju inte gärna ligga och knapra på en vitlök heller!

Åh du grymma liv!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar