fredag, maj 16, 2008

Den italienska pyromanen Oh Julie.

Helt klart är ju att om man jobbar på båt kan mycket hända. Jag har just avslutat mitt andra (för den här resan) hotellpass där jag städar hytter. När jag hade städat iordning allt och det bara var att dammsuga kvar så gick jag till skrubben och hämtade den sista som var kvar och började dammsuga.

Nog kände jag också att den luktade lite bränt, men det är väl vad dammsugare gör i allmänhet? I alla fall hos oss. Där köper man ingen ny förrän att det verkligen är nödvändigt. Man kan hålla ut på den man har så länga som möjligt! Så tänkte jag också just. Varför gå och byta maskin bara för att den här luktar lite fränt?

Jo, lite lathet spelade med också.

Så ser jag hur det kommer ett befäl springades genom korridoren och tittar in i rum efter rum. Slutligen kommer han fram till mig, säger något och pekar på min dammsugare. Jag drar ur mina hörlurare ur öronen efter som jag inte ha hört något annat än musiken som spelas.

"Det är den här va?!"

Säger han och tittar på mig medan han återigen pekar på dammsugaren.

"Va?"

Frågar jag oförstående.

"Det är den här som luktar bränt! Eller hur? Har du inte känns något?"

"Eh.. nja.. jo. Lite konstigt tycket jag väl att den luktade, men dammsugare luktar väl som mest äckligt."

Svarade jag.

"Jo, men den här luktar bränt. Den har utlöst brandalarmet nämligen!"

Hoppsan! Jag var den skyldige till ett brandalarm. På min andra resa! Hur mycket mer ska jag bli skyldig till under mina resterande resor?

Lite roligt var det även när en kvinna sa bestämt:

"Du är italienska! Eller hur!?"

"Eh.. Nä. Jag är svensk. Min släkt heter till och med Svensk. Svensk rakt igenom."

Svarade jag och log. Det är ju inte sällan folk antar att jag inte är svensk. Och ni vet hur mycket jag gillar att höra deras gissningar!

"Sällan! Du är alldeles för mörk för att vara svensk. Det måste ha hänt något du inte vet om!"

Hehe. Var faktiskt länge sedan någon tog mig för att komma ifrån Italien. Den senaste tiden har konstigt nog varit gissningar om Frankrike. Hur folk tänker har jag inte den blekaste aning om.

Nu ska jag av i Kiel! Bye for now!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Sugen på att tävla? Eller du kanske anordnar en tävling? Kika in hos oss, släng in en kommentar och vi för ryktet vidare! Tipsa även dina vänner om oss på Bloggtävlingar!

Anonym sa...

haha, snyggt jobbat! =0)

 
Allmänt bloggar