tisdag, maj 13, 2008

Everything going so well

Igår kväll var det inte så bra när jag la mig för att sova. Min lön som jag trodde skulle ha kommit in på mitt konto under dagen fanns inte där. Jag hade ingen biljett till Göteborg. Ingen ork för att packa alla mina saker som jag behövde för resan. Fick ställa klockan på sex så att jag skulle hinna städa, packa och äta innan jag skulle åka iväg till dagiset och jobba några timmar. Mest av allt så var det de icke existerande pengarna som gjorde mig mest låg.

Så vaknade jag vid två tiden i natt och sträckte mig efter min mobil för att se vad klockan var. Tydligen hade jag fått ett mess som jag inte hade vaknat av en halvtimme tidigare. Ett medelande som gjorde mig väldigt förvirrad då jag var helt nyvaken. Men när det väl gick upp för mig vem det varifrån och hur själva medelandet löd somnade jag lite gladare.

När klockan ringde sex på morgonen var jag tvungen att kolla om jag hade drömt att jag fck ett medelande eller om det bara var en dröm. När jag fick bekräftat att det fanns ett mess från i natt i min inkorg.. kan jag ju säga att det var där min fantastiska dag började.

Timmarna på dagiset var jag jätterolig! tiden gick otroligt fort, och helst plötsligt var jag klar där och cyklade hem. Väl hemma väntade min andra goda nyhet. Ett öppnat kuvert senare dansade jag omkring i mitt rum då jag hade fått min lön idag!
Just nu kan jag inte sluta att le.

Everything going so well

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar