söndag, april 12, 2009

Under en resa var Lille herr A ombord. Jag blev väldigt glad över att få träffa honom igen. Det var några månader sedan vi jobbade ihop sist. Lille herr A är en av mina absoluta favoriter på den här båten, mycket för att han är just så som han är, men också för han fanns där under min första monsterresa. När andra skällde och snackade skit om mig som inte kunde bära lika många tallrikar eller stapla lika många glas som de vana arbetarna, fanns Lille herr A där och skrattade och log. Han hjälpte mig så gott han kunde. DET kommer jag aldrig att glömma!
Något som heller inte kommer att försvinna från mitt minne är samma kväll då den person som jag nog avskyr mest på båten stod bakom en kassaapparat och berättade för Madde hur otroligt oduglig jag var. Jag menar, varför ge mig råd? Det är sällan jag riktigt avskyr någon, men den mannen.. han kommer aldrig att få en andra chans!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar