torsdag, april 02, 2009

Ät upp nu, tänk på de svältande barnen i Afrika!

"Ät, drick och var glad: för morgon börjar vi banta" - sa Janne Långben i en av alla mina filmer när jag var liten.

Tänk vad vissa saker sitter kvar från bardommen! Det har nämligen varit mitt dagliga motto sedan dess! Så som all matorgie som omgav mig under de få dagarna jag var hemma. Jag skojar inte när jag måste erkänna att jag nog gick upp tre kilo under min korta vistelse. Klassikern: "Bäst att äta på, vem vet när man får äta något lika gott igen!".

Så. Nu ska det bli lite ändring här i torpet, för igår entrade jag en av de butikerna som jag känner mig otroligt malplacerade i. Stadium. Vem som helst som befinner sig i den butiken kan direkt se att jag inte alls hör hemma där. Att jag inte har en aning om vad jag ska kolla efter när jag går och sneglar på alla sportskor. Eller vem försöker jag att lura? Jag letar såklart efter de röda siffrorna vid skon som står för nedsatt pris. Och tror ni inte att jag fann ett par?! De är nu min nya kärlek.

Jenny undrade en dag om jag inte skulle ut och gå i mina nya skor, och jag tittade på henne som om hon vore galen! Inte kunde jag väl ut och gå i mina små älsklingar när det var så lerigt på vägen?! Mina nya träningsskor förtjänar de bästa av vägunderlag! Det var bättre att ligga på soffan en dag till ansåg jag!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar