torsdag, april 16, 2009

Lite som i filmen Message in a Bottle.. fast inte alls.

Igår blev det verkligen en heldag! Vi kravlade oss upp ur sängarna vid sju tiden och tog oss i väg till terminalen. Jag var rätt exalterad eftersom jag bara åt färja en gång i mitt liv (som passagerare) och såg nu fram emot att vara en gäst och slippa passa upp på gäster. Fördelen med att jobba till sjöss är att man jobbar med många olika människor och lär känna folk på andra båtar. Detta gjorde att vi fick slinka in bakvägen till buffen då Daniela kände en servitör på båten. Så vi fick oss en finfin gratis brunch.

Jag gillade Danmark. Det jag gillade mest var att de danskar vi talade med hade abslout inga problem med att förstå oss. Vi hade lite svårare att hänga med på deras vägbeskrivningar och dylikt, men de va snälla och gjorde nya försök att få oss att förstå varje gång vi såg oförstående ut. Jag gillar danskar!

Daniela såg en snygg kille på stranden som hon döpte till Rickaordo. Rickie (som han fick heta i smeknamn) var ute på en liten cykelsemester och hade trampat på till Skagen ifrån Belgien. Detta gjorde min vän Daniela om möjligt mer glad. Så innan vi lämnade Grenen, tog hon och stoppade ner en liten hälsning till Rickies packning som satt fast på hans cykel. 30 minuter senare när vi satt på tåget från Skagen hörde han av sig. Nu väntar vi med spänning hur detta kommer att utveckla sig!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar