onsdag, april 08, 2009

Som man brukar säga: på varje gungande båt finns en dödssjuk Nicke!

Jag kom just ombord på min båt, och jag befinner mig alltså i ett Göteborg med riktigt pung-väder. Mig gör det inget att lämna denna deprimerande stad för att ta mig iväg på nya äventyr..

..om det inte vore för att jag inte vet om jag tar mig levande tillbaka. Jag är ju nämligen dödssjuk! Ja, men det är ingen överdrift denna gång. Fråga Cricke! Jag har legat på hans soffa i två dagar och hostat och kastat snorpapper omkring mig. Vi gjorde ett försök till att laga mat också. Eftersom mina smaklökar var helt bedövade så lät jag Cricke att ta hand om kryddningen om matten, medan jag tog i tu med tzatzikin. Jag menar, tzatziki kan väl vem som helst fixa?! Och visst blev det likt, och Cricke behöver nog inte oroa sig över att bli smittad då han nog fått i sig en hel års ranson av vitlök. Jag kände ju nämligen ingen smak så jag passade på att stuva i vitlök på vitlök så tillslut kände även jag lite smak.

Att vara sjuk på båten är ingen höjdare vilket jag fick uppleva i somras då jag aldrig hann bli frisk från min förkylning innan jag skulle tillbaka och jobba igen. Nyss fick jag reda på att jag ska vara i Buffén samt roa mig med att gå, hoppa, dansa och leta påskägg i en stor svettig Nicke Nyfiken-dräkt! Tro mig när jag säger att det är rätt jobbigt i normaltillstånd, så nu när jag börjar att flåsa och hosta efter att ha tagit mig från soffan till toa.. skulle jag vilja beskriva detta som ett marathonlopp! Tror ni mig inte kan ni få komma och byta av mig!

Men jag är väldigt nöjd ändå. Jag har en tendens att beklaga mig lite väl mycket här bara! Det är väldigt roligt att vara tillbaka på min båt, och i mina ögon ser man väl egentligen bara dollarstecken då jag troligtvis kommer att få en härliglön i slutet på månaden.

4 kommentarer:

Christoffer Nordin sa...

Okej, kan bara tänka mig hur det ser ut inuti Nicke-dräkten när du har slemhostat ett tag.

Du, jag hittar inte den tredje lappen. Första var ju lätt på sängbordet, andra var ju inte oväntat i Vampyrboxen.... men den tredje?!
Är ledtråden "Vampyr" relevant för den med?!

JAG HITTAR DEN INTEEEEEEE!
Och en Glad Påsk önskar jag eder
Tror jag ska köpa lite mer julmust a.k.a. påskmust

Oh Julie. sa...

HAHAHAHHAHHA!! Lägg av! JAg tänkte ju att den tredje nästan var FÖR enkel! Vad tänker du på när man säger Vampyrer? Något som man förr kunde tro att man kunde använda som skydd, men som vampyrerna i Twillight och True Blood helt struntar i...! Kom igen nu!

Christoffer Nordin sa...

HAHAHAHA... JAG HITTADE DEN!

Banne mig, så går det när man använde vitlökspulver istället för den riktiga varan, man missar det viktiga liksom. :)

Så kul när du är här... och när du inte är det men lämnar små minnen.
PUSS

Oh Julie. sa...

Mmmmhhmm.. tror att RIKTIG vitlök hjälper bättre för att motverka förkylning!

 
Allmänt bloggar